top of page
Anchor 3

Le Hautbois languedocien - L'autbòi

Le hautbois languedocien appartient à la grande famille des hautbois populaires du monde. C'est l'instrument symbole du Bas Languedoc, présent dans les mémoires, de l'étang de Thau à la Camargue, en remontant jusqu'au Mont Lozère.

Presque toujours associé au tambour, il animait jusqu'aux années 40 toutes les fêtes populaires: « ...Au son bruyant des tambours et des hautbois, instruments ordinaires des ménétriers de ce pays, aux acclamations de la multitude, une barrière s’ouvre, et le taureau s’élance… » (extrait de la Notice sur la Ville d'Aigues-Mortes, 1821, FL160, page 103)

L'autbòi aparten a la familha dels autbòis populars del mond. Es l'instrument simbòl del Lengadòc Bas, present dins las memòrias, de l'estanh de Taur a Camarga, en montant cap al Mont Losèra.

Gaireben totjorn associat al tamborn, animava fins a las annadas 40 totas las fèstas popularas: "...Al tarrabastal dels tamborns e dels autbòis, instruments ordinaris dels sonaires d'aqueste país, a las aclamacions del mond, una barrièra se dubrís , e lo buòu se ronça... " (extrach de la Notícia sus la Vila d'Aigas Mòrta, 1821, FL160, pagina 103)

​

Sa pratique est restée ininterrompue grâce à sa présence indispensable sur les barques des joutes nautiques, de Beziers au Grau du Roi, particulièrement à Sète, où il sonne sur le Canal Royal de Juin à Septembre.

Sa practica es demorada contunha mercés a sa preséncia indispensabla sur las barcas de las ajustas, de Besièrs al Grau del Rei, mai que mai a Seta, ont sona sul Canal Reial de Junh a Setembre.

​

Depuis les années 70, de nouvelles générations de musiciens le ramènent dans les carnavals, les bals, sur les marchés et foires saisonnières, jusque sur les scènes des festivals et dans les arènes au pays de la Bouvine.

A l'image de son territoire, il se souvient des anciennes mélodies, et il en garde l'accent quand il accueille la musique d'une époque nouvelle. 

Dempuèi las annadas 70, de generacions novèlas de musicaires lo fan tornar dins los Carnavals, los balètis, suls mercats e per las fièiras, fins als emponts dels festenals e dins las arenas al país de la Bovina.

A l'imatge de son territòri, se soven de las melodias ancianas e ne garda l'accent quand aculhís la musica d'una epòca novèla

​

bottom of page